Hoe kies je een geschikte domeinnaam?

tips voor het kiezen van een geschikte domeinnaam

Als startende ondernemer moet je met veel zaken rekening houden. Ook voor bedrijven die enkel online actief zijn, komen veel dingen kijken. Zo moet de domeinnaam van je website pakkend en zo duidelijk mogelijk zijn. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een geschikte domeinnaam kiest en waar je op moet letten.

Zoekwoord verwerken in domein?

Uiteindelijk is het de bedoeling om met je website bezoekers te trekken om zo omzet en winst te behalen.  Om dit te kunnen bewerkstelligen kunnen zoekmachines je helpen. Door namelijk goede posities te krijgen op zoekwoorden met een hoog zoekvolume, die bovendien relevant is aan je bedrijf, kan er verkeer naar je website worden genereerd. Dit is echter lastig.

Er zijn namelijk veel andere bedrijven die op hetzelfde zoekwoord een goede positie willen behalen. Vroeger werd vaak het zoekwoord waarop bedrijven wilden ‘ranken’ in de domeinnaam verwerkt. Denk aan prepaidsimkaarten.nl of auto.nl.

Vroeger was dit ook een goede tactiek. Tegenwoordig zijn zoekmachines echter veel slimmer en is het niet meer nodig om per se het zoekwoord in de domein te verwerken. Wel is het belangrijk dat de content op de website perfect geschreven. Wel geeft een zoekwoord in een domein direct aan waar de website over gaat of wat het aanbiedt.

Is de domeinnaam al bezet?

Het kan voorkomen dat de domeinnaam die je had gekozen, al bezet is. Er zijn immers ontelbaar veel websites te vinden met een Nederlands domein. Om je te helpen met het vinden van een domeinnaam zijn er verschillende websites waarbij je kan achterhalen of het domein al bezet is. Eén van die websites is Combell.

Bij dit bedrijf kan je ook het domeinnaam daadwerkelijk registreren en bovendien kan je hier ook hosting afnemen. Een website kan namelijk niet draaien zonder een hosting. We hebben Combell getest en het biedt een snelle en veilige hosting aan.

Kortom, een domeinnaam is dus niet iets wat je in een aantal minuten bedenkt. Er moet goed over na worden gedacht om een pakkende en duidelijke domeinnaam te kiezen. Bovendien zijn veel domeinnamen al bezet en wordt het nog lastiger gemaakt voor startende ondernemers.

domeinnaam beschikbaar
Merkidentiteit

Merkidentiteit

Het is essentieel om een ​​manier te vinden om ​​concurrentievoordeel voor je bedrijf te creëren. Operationeel succes hangt grotendeels af van de merkidentiteit van het bedrijf ten opzichte van de doelgroep. Het logo speelt daarbij een cruciale rol om een blijvende...

Logo redesignen

Logo redesignen

Waarom zou je je logo redesignen? Een logo is een belangrijk onderdeel (van het merk) van een bedrijf en heeft een aanzienlijke invloed op de publieke perceptie van een bedrijf. Het logo is zelfs een van de belangrijkste merkinvesteringen die je als bedrijf kunt doen....

EAN code

EAN code

Ontdek waar je op moet letten als je een EAN code wil kopen voor jouw producten, zodat je ze overal ter wereld kan verkopen en traceren.Wat is een EAN code? EAN code staat voor Europese Artikelnummering of European Article Numbering. Dit is een streepjescode die...

Verkopen op Amazon

Verkopen op Amazon

Controleer gratis of jouw merk te registreren is voor verkoop op Amazon Hoe werkt verkopen op Amazon? Verkopen op Amazon werkt in vier stappen, te weten: Marktonderzoek Vindbaarheid Sessies Optimaliseren Zo moet bepaald worden hoeveel vraag naar een product is, moet...

Bedrijfsnaam bedenken

Bedrijfsnaam bedenken

5 tips voor het bedenken van een goede merknaam Hoe kun je een bedrijfsnaam bedenken? Een bedrijfsnaam bedenken kan je zelf doen of natuurlijk laten doen. Hierbij is het belangrijk dat je een naam gaat verzinnen die te onthouden en herkennen is, maar ook goed te...

Merknaam bedenken

Merknaam bedenken

Een merknaam bedenken is lastig, want hoe zorg je er nou voor dat iedereen meteen herkent wat je doet en je toch een originele en goede merknaam hebt om te kunnen beschermen? Hoe kun je een merknaam bedenken? Je hebt natuurlijk zelf al ervaren hoe lastig het is. Een...

Verkopen via Bol

Verkopen via Bol

Verkopen via Bol is super interessant, zij doen alle marketing en zorgen er dan ook voor dat ze organisch en gesponsord hoog in Google staan, zodat jij jouw producten kunt verkopen. Super makkelijk toch? Of niet?! Hoe werkt verkopen via BOL? Verkopen via BOL kan je...

Kledinglijn beginnen

Kledinglijn beginnen

Een kledinglijn beginnen is super mooi, maar vereist een goede voorbereiding en daarom is het verstandig ons stappenplan te volgen als je een kledinglijn gaat starten, zodat de kans op succes aanzienlijk wordt vergroot. Hoe kun je een eigen kledinglijn beginnen? Bij...