088-2333334

MERKBEWAKING

Voorkom hoge kosten en inbreuk op je merk door te kiezen voor merkbewaking op jouw naam of logo in de Benelux, EU of wereldwijd.
Beschermen
Beschermen
Je merk beschermen is één, maar het bewaken is absoluut nummer twee.
Besparen
Besparen
Je hoeft niet zelf meer continu te Googelen of te zoeken naar merken.
Zekerheid
Zekerheid

Je weet zeker dat je niet te laat bent om bezwaar te maken tegen registraties.

Wat zijn de kosten van merkbewaking?

De kosten van merkbewaking zijn afhankelijk van de landen waarin je jouw merk wilt beschermen. Meestal komt dat overeen met de landen van registratie, tenzij je snel wilt uitbreiden.

BENELUX

85,-

Logo of merknaam

3 klassen Benelux

Meer klassen mogelijk

Jaarlijks opzegbaar

EUROPESE UNIE

260,-

Logo of merknaam

3 klassen EU

Meer klassen mogelijk

Jaarlijks opzegbaar

WERELDWIJD

450,-

Logo of merknaam

3 klassen wereldwijd

Meer klassen mogelijk

Jaarlijks opzegbaar

merk bewaken

Wat is merkbewaking?

 

Merkbewaking zorgt ervoor dat anderen geen merknaam of logo kunnen registreren dat te veel op dat van jou lijkt. Zo voorkom je inbreuk al voordat het gepleegd wordt en zorg je ervoor dat andere bedrijven niet proberen mee te liften op jouw succes.

Is bewaking van jouw merk nodig?

Dat ligt eraan wat je wilt met jouw merk. 91 procent van onze klanten neemt merkbewaking. Dit komt doordat je niet meer even elke week kunt Googelen om zelf jouw merk te bewaken. Hoe dat komt leggen we graag uit.

Nieuwe merken worden steeds slimmer. Zeker als ze zien dat een vergelijkbaar merk al bestaat zullen ze zorgen dat ze nog niet actief marketing zullen inzetten. Sterker nog, ze zullen geen website bouwen.

Merkbewaking

Een voorbeeld

Stel jouw merk is ‘The Design Hotel’. Je draait al een paar jaar lekker en hebt je merk geregistreerd. Maar om kosten te besparen heb je dit zelf gedaan en daarom had je nog nooit gehoord van bewaking en dit dus ook niet gekozen, want dat wordt eigenlijk alleen aangeboden door een merkenbureau.

Kun je zelf je merk bewaken?

Je googlet regelmatig of andere partijen ook The Design Hotel heten en je hebt naast je merk ook een inschrijving in het handelsregister onder die naam. En dan opeens krijg je een brief van een merkhouder die The Design Hotels heet en eist dat jij stopt met het voeren van jouw naam.

Dat lijkt niet te kunnen en kan misschien ook niet als het depot te kwader trouw blijkt te zijn, maar dat is heel lastig aan te tonen.

Hoe kon dit gebeuren?

Je hebt het merk niet opgemerkt tijdens het Googlen en ook niet gezien in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel. En nu is er dus een merk dat niet alleen ontzettend veel op dat van jou lijkt, ze eisen ook dat jij stopt met het voeren van jouw bedrijfsnaam.

Dit kun je doen of je kunt een procedure voeren om uit te vechten wie er nu recht heeft op de merknaam. Beide keuzes kosten veel geld en zijn niet aan te raden. Daarnaast staat jouw tegenpartij met een merkregistratie stukken sterker dan jij met je KvK-inschrijving.

Je kunt dit dus vaak beter voorkomen en kiezen voor bewaking van jouw merken. Je krijgt dan meteen een melding als een partij dezelfde of een vergelijkbaar merk als dat van jou indient en wil registreren.