Merkonderzoek

Gratis onderzoeken of jouw merknaam beschikbaar is?

100% Registratiegarantie

Als je merk geweigerd wordt op absolute gronden, krijg je gratis een nieuwe merkaanvraag van ons.

Gratis onderzoek

Je krijgt altijd een gratis onderzoek of jouw intellectueel eigendomsrecht te beschermen is en aan de vereisten voldoet.

Vaste tarieven

Je betaalt voor alle registraties een vast tarief. Zo weet je altijd vooraf wat de kosten van ons bureau zijn.

BMM

Onze merkengemachtigden zijn lid van de Benelux-vereniging voor merken- en modellenrecht. Zo waarborgen we kwaliteit.

ING
samsung
politie
total energies
royal flora holland
unive

Wat zijn de kosten van een merkonderzoek?

Het is altijd mogelijk om je merk gratis te laten onderzoeken. Je krijgt dan een volledig identieke merkonderzoek. Daarnaast kun je verscheidene verdiepende onderzoeken doen. De kosten hiervan zijn afhankelijk van het aantal klassen en de landen waar je onderzoek wil laten doen.

Hiernaast is ook een wereldwijde (fonetisch) identieke screening mogelijk voor € 2500,- en een internationaal merkonderzoek met advies voor 15 landen voor het tarief van € 4000,-.

475,-

advies en risico analyse

identieke en gelijkende merken

3 klassen

meer klassen optioneel

1250,-

advies en risico analyse

identieke en gelijkende merken

3 klassen

meer klassen optioneel

INTERNATIONAAL

Offerte

advies en risico analyse

identieke en gelijkende merken

3 klassen

meer klassen optioneel

Hoe werkt een merkonderzoek?

Bij een merkonderzoek doen we onderzoek naar oudere registraties, maar bijvoorbeeld ook naar klanken en betekenis van het woord in andere talen als je dat wil.

Het is dus niet alleen een onderzoek in het handelsregister van de Kamer van Koophandel of het merkenregister. Het gaat veel verder dan standaard merkenonderzoek dat wordt aangeboden in de markt. Het is er dan ook op gericht om kostbare oppositie procedures en bezwaren te voorkomen. Ook kan worden ingeschat wat de kans op weigering in andere landen ter wereld zijn.

Wat zijn de stappen van het merkenonderzoek?

Het merkonderzoek kent in principe 5 stappen of onderdelen, te weten:

  1. Analyse merknaam of logo
  2. Identieke check vergelijkbare merken
  3. Visueel onderzoek
  4. Fonetisch onderzoek
  5. Conceptueel onderzoek
Merkonderzoek
Wanneer moet je een merkenonderzoek doen?

Als je internationaal jouw merk wilt vastleggen, dan is uitgebreid merk onderzoek haast een must. Anders dan een marktonderzoek, geeft geen antwoord op het volume van de markt en de vraag, maar biedt het uitsluitsel of jouw merk al is geregistreerd door anderen. Binnen de Benelux volstaat onze goede, maar eenvoudigere beschikbaarheidscheck.

Bij internationale registraties is het verstandig om dit onderzoek te laten uitvoeren. Dit kan beginnen bij de basis in de Benelux en Europese Unie. Als jouw bedrijf ook internationaal wil registreren, dan is het aan te raden om een wereldwijd onderzoek te laten doen. Je kunt dan kiezen voor een wereldwijde (fonetisch) identieke screening en onderzoek met advies in 15 landen naar keuze.

Wat kun je met het resultaat van het merkenonderzoek?

Na het merkonderzoek kun je met veel meer zekerheid registreren. De kans dat het merk tegen een bezwaar van een ouder merk aanloopt neemt af met 70 tot 90 procent. Dit kan vooral in landen als de Verenigde Staten en andere landen buiten de Benelux en Europese Unie enorm schelen in kosten.