Wat zijn de stappen van het merkenonderzoek?
- Analyse merknaam of logo
- Identieke check vergelijkbare merken
- Visueel onderzoek
- Fonetisch onderzoek
- Conceptueel onderzoek
Verdiepend in Benelux
visueel onderzoek
Verdiepend in EU
3 klassen
Verdiepend wereldwijd
3 klassen
Hiernaast is ook een wereldwijde (fonetisch) identieke screening mogelijk voor € 2500,- en een internationaal merkonderzoek met advies voor 15 landen voor het tarief van € 4000,-.
Voorkom weigering of oppositie
Goed onderzoek voorkomt dat je in dure bezwaarprocedures terecht komt. Veertig procent van de registraties zonder goed onderzoek komt namelijk in een oppositieprocedure terecht omdat oudere merken van mening zijn dat de nieuwe registratie te veel lijkt op hun merknaam of logo.
Hoe werkt een merkonderzoek?
Het is dus niet alleen een onderzoek in het handelsregister van de Kamer van Koophandel of het merkenregister. Het gaat veel verder dan standaard merkenonderzoek dat wordt aangeboden in de markt. Het is er dan ook op gericht om kostbare oppositie procedures en bezwaren te voorkomen. Ook kan worden ingeschat wat de kans op weigering in andere landen ter wereld zijn.
Wanneer moet je een merkenonderzoek doen?
Bij internationale registraties is het verstandig om dit onderzoek te laten uitvoeren. Dit kan beginnen bij de basis in de Benelux en Europese Unie. Als jouw bedrijf ook internationaal wil registreren, dan is het aan te raden om een wereldwijd onderzoek te laten doen. Je kunt dan kiezen voor een wereldwijde (fonetisch) identieke screening en onderzoek met advies in 15 landen naar keuze.