blog header

Geschikte domeinnaam

Als startende ondernemer moet je met veel zaken rekening houden. Ook voor bedrijven die enkel online actief zijn, komen veel dingen kijken. Zo moet de domeinnaam van je website pakkend en zo duidelijk mogelijk zijn. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je een geschikte domeinnaam kiest en waar je op moet letten.

Zoekwoord verwerken in domein?

Uiteindelijk is het de bedoeling om met je website bezoekers te trekken om zo omzet en winst te behalen.  Om dit te kunnen bewerkstelligen kunnen zoekmachines je helpen. Door namelijk goede posities te krijgen op zoekwoorden met een hoog zoekvolume, die bovendien relevant is aan je bedrijf, kan er verkeer naar je website worden genereerd. Dit is echter lastig.

Er zijn namelijk veel andere bedrijven die op hetzelfde zoekwoord een goede positie willen behalen. Vroeger werd vaak het zoekwoord waarop bedrijven wilden ‘ranken’ in de domeinnaam verwerkt. Denk aan prepaidsimkaarten.nl of auto.nl.

Vroeger was dit ook een goede tactiek. Tegenwoordig zijn zoekmachines echter veel slimmer en is het niet meer nodig om per se het zoekwoord in de domein te verwerken. Wel is het belangrijk dat de content op de website perfect geschreven. Wel geeft een zoekwoord in een domein direct aan waar de website over gaat of wat het aanbiedt.

Is de domeinnaam al bezet?

Het kan voorkomen dat de domeinnaam die je had gekozen, al bezet is. Er zijn immers ontelbaar veel websites te vinden met een Nederlands domein. Om je te helpen met het vinden van een domeinnaam zijn er verschillende websites waarbij je kan achterhalen of het domein al bezet is. Eén van die websites is Combell.

Bij dit bedrijf kan je ook het domeinnaam daadwerkelijk registreren en bovendien kan je hier ook hosting afnemen. Een website kan namelijk niet draaien zonder een hosting. We hebben Combell getest en het biedt een snelle en veilige hosting aan.

Kortom, een domeinnaam is dus niet iets wat je in een aantal minuten bedenkt. Er moet goed over na worden gedacht om een pakkende en duidelijke domeinnaam te kiezen. Bovendien zijn veel domeinnamen al bezet en wordt het nog lastiger gemaakt voor startende ondernemers.

Wat is een merk?

Wat is een merk?

Een merk is een combinatie van de visuele weergave, maar ook marketing, persoonlijkheid en de boodschap die je naar je doelgroep uitdraagt.

Merkwaarde

Merkwaarde

Jouw merkwaarde wordt gevormd door alle afzonderlijke componenten, oftewel de kwalitatieve en de kwantitatieve kenmerken van een merk samen, net als registratie ervan.

Copyright

Copyright

Copyright is Engelse voor wat wij in Nederland auteursrecht noemen en geeft de maker het recht om zijn werk te publiceren en te verspreiden.

Eigen merk beginnen

Eigen merk beginnen

Je eigen merk beginnen is mooi en spannend, dus ontdek met dit stappenplan waar je op moet letten bij het starten van je eigen merk.

Adverteren merknaam concurrent

Adverteren merknaam concurrent

Adverteren op de merknaam van een concurrent mag, maar is wel aan strenge regels gebonden, dus check hier wat mag en of het verstandig is.

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie zorgt ervoor dat de verhouding bezoekers die een bepaalde actie uitvoeren wordt verbeterd door nu wel te converteren.

Eigen bedrijf starten

Je eigen bedrijf starten geeft je super veel vrijheid en met dit stappenplan wordt het beginnen van je eigen bedrijf ook echt een succes.

Buyer persona

Buyer persona is de term voor de karakterisering van een bepaald type klant en daarom ontzettend belangrijk binnen marketing.

Bloggers inzetten

Het inzetten van bloggers voor je merk is een marketingmethode om je doelgroep te bereiken op een hele persoonlijke manier en met hoge conversie ratio’s.

Webshop beginnen

Een webshop beginnen is niet moeilijk, maar winst maken wel, dus ontdek in 5 stappen waar je op moet letten als je een webshop gaat starten.