088-2333334

Merkontwikkeling

Als je succesvol wilt worden moet je merkontwikkeling niet aan het toeval overlaten.
Online
Je kunt online alles regelen bij ons, maar merkontwikkeling is de basis van succes en moet daarom goed worden uitgedacht.
 Maatwerk
Je wilt een sterke start maken bij lancering van je merk en daarom wil je dat marketing technisch en juridisch goed opzetten.
Succes is een keuze
Omdat je zeker wilt zijn dat jouw merk succesvol wordt kiezen we de juiste strategie om het perfect in de markt te zetten.
Wat is merkontwikkeling?
Merkontwikkeling is de strategie die wordt bepaald om een merk succesvol in de markt te positioneren. Veel meer dan vaak wordt gedacht is succes maakbaar. Niet voor niets dat grote bedrijven als Heineken en ING het ene na het andere merk succesvol in de markt zetten. Zij weten als geen ander hoe belangrijk het is om de juiste naam te kiezen, logo’s te ontwikkelen en deze allebei te registreren. Maar ook hoe je de consument of zakelijke markt ervan overtuigt om de producten of diensten af te nemen.
Hoe werkt merkontwikkeling?
Steeds vaker wordt bij merkontwikkeling ingespeeld op gevoel dat mensen hebben bij merken en moet worden gezorgd dat mensen geassocieerd willen worden met jouw merk zodat ze het delen op social media en andere plekken op internet. Dat geeft je gratis reclame en werkt als een olievlek.

Als je kiest voor merkontwikkeling, dan zullen we in een persoonlijk gesprek bepalen wat je producten of diensten zijn, welke ideeën je hebt en wat de markt daarvoor is. Afhankelijk van deze factoren kunnen we onderzoeken hoe de markt eruit ziet en welke kansen er zijn.

Door de juiste woorden te selecteren kunnen we berekenen hoe groot de (online) markt is voor merken. Geen enkel ander merkenbureau biedt dergelijke onderzoeken aan en dat maakt het voor ons makkelijker om jouw merken ijzersterk te maken vanaf het begin.

merkontwikkeling
Wanneer moet je ontwikkeling van merken inzetten?
Het ontwikkelen van merken doen we het liefst vanaf de basis, dus als een merk eigenlijk nog niet bestaat of de marketingafdeling nog niet heeft verlaten. Daarnaast is het ook heel goed mogelijk om de ontwikkeling van bestaande merken te verbeteren. Bijvoorbeeld als een bestaand merk niet presteert zoals verwacht.
Wat zijn de voordelen van merken ontwikkelen?
Succes is oprecht een keuze. Daarvan zijn wij overtuigd. Zelf zetten we wekelijks merken op en zien die slagen. En dat komt omdat we niets aan het toeval overlaten. We doen geen ouderwetse marktonderzoeken, maar berekenen met software op tientallen nauwkeurig hoe groot de markt voor een merk is.

Aan de hand van deze unieke uitslagen en onderzoek naar online scores kunnen we bepalen wat de ruimte is in de markt en hoe je hierop kunt inspelen.

Voordeel hiervan is dat je van tevoren zeer gedetailleerde informatie hebt aan de hand waarvan een strategie kan worden bepaald. Deze strategie resulteert in verkopen en stijgende omzetten waardoor de winst zal toenemen.

En omdat we dagelijks merkregistraties uitvoeren zorgen we er ook voor dat je merk ook juridisch ijzersterk wordt dichtgetimmerd.